教員紹介小川 知恵
プロフィール
研究テーマ
ゼミ活動テーマ
研究活動・教育活動
【論文】
• Teaching ideas of improving oral performance through formulaic language instruction. JALT SIG VOCAB, Vocabulary Learning & Instruction, 9(1), 48-54, 2020
• Low-proficiency university students’ perceptions of pretask planning and their monologue task performances. JALT TBLT SIG, Proceedings of the TBLT in Asia 2018 Conference. 14-23, 2019
• Examining the effects of types of pre-task planning on oral performances. JALT Journal, 38(2) 97-118, 2016
• A case study of form-focused intervention on speaking development. New Direction in Teaching and Learning English Discussion, 5. 立教大学英語ディスカッションセンター, 198-207, 2017
• 『タスクの効果的な設計とは?』『英語教育』2015年6月号 第1特集 大修館書店
【学会活動】
• Assessing oral performances in a monologue speaking task, EURO-SLA, スウェーデン, 2019年
• The effects of explicit and implicit form-focused instruction on development of CALF and communicative adequacy, TBLT Conference, オタワ・カナダ, 2019年
• Evaluation of oral performances: human raters or analytical CALF measures? Second Language Research Forum, モントリオール・カナダ 2018年10月
担当科目
<科目の詳細はシラバス検索より>